Letni okres to zawsze wzmożony ruch w serwisie GSM. Klienci poszukują w nich pomocy na powakacyjne dolegliwości swoich smartfonów i tabletów. W czasie wakacji telefony bez których nie potrafimy się obyć już nawet w toalecie, na potęgę tłuką się i zalewają – zimnymi napojami lub wodą z basenu. Wystarczy jednak zastosować się do kilku zasad, aby telefon mimo uszkodzenia, mógł nam posłużyć jeszcze przez bardzo długi czas.
To nieprawda, że telefon zalany czy rozbity nadaje się jedynie do wyrzucenia. Zamoczony smartfon, jeżeli tylko zachowamy zimną krew i zastosujemy się do pewnych zaleceń, może nam posłużyć przez bardzo długi czas. W wyspecjalizowanych punktach naprawy elektroniki użytkowej możemy z powodzeniem i za niewygórowaną kwotę przywrócić do działania zalany czy rozbity telefon. Co zrobić, aby naprawa smartfonu czy tabletu, który wylądował w wodzie była możliwie najtańsza i skuteczna?
Bardzo często usługa naprawy telefonu po zalaniu jest błędnie nazywania suszeniem. Jeżeli nasz ukochany smartfon wpadnie nam do wody lub zostanie zalany napojem, pod żadnym pozorem nie należy go suszyć suszarką czy na gorącym grzejniku. Suszenie przyspiesza procesy korozyjne, gdyż to nie płyn, który dostał się do elementów elektronicznych sieje nam w urządzeniu największe spustoszenie, a osad który powstaje po odparowaniu cieczy, przez który elementy zaczynają korodować, a nawet gnić.
Największym błędem jest próba uruchomienia urządzenia po tym jak przeschnie. Po zalaniu z powodu zwarcia bateria telefonu zapewne ulegnie rozładowaniu, toteż taki zalany telefon nie będzie chciał się uruchomić. To dobrze. Niestety, wtedy wiele osób podłącza smartfon do ładowarki. O ile rozładowanie baterii telefonu w wyniku zwarcia nastąpi dość szybko, a więc problem zwarcia szybko zniknie, o tyle telefon z prądem podawanym z zasilacza już sobie w ten sposób nie poradzi. Podawanie prądu do zalanego telefonu to niemal pewna śmierć jego układu zasilania, co często powoduje nieodwracalne uszkodzenie elektroniki na płycie głównej.
Każde zalanie urządzenia jest inne. Czasem mimo zamoczenia telefonu i dostania się cieczy do środka, wydaje nam się, że wszystko działa bez zarzutu. Niestety, wielokrotnie doświadczenie pokazało, że procesy gnilne i korozyjne potrafią rozwijać się tygodniami i ujawniać po długim bezobjawowym czasie. Przegnity telefon niestety najczęściej nie jest możliwy do uratowania lub jego naprawa często okazuje się bardzo kosztowna, a nawet nieopłacalna.
Żaden producent, nawet ten oferujący smartfony i tablety reklamowane jako wodoodporne (tu słowo klucz – wodoodporne nie oznacza wodoszczelne!), nie daje gwarancji i nie wykona naprawy bezpłatnie w urządzeniu zalanym. Jeżeli nasz smartfon będzie miał kontakt z cieczą, prawa gwarancyjne natychmiast utracimy. W smartfonach znajdują się specjalne czujniki wilgoci. Wystarczy, że choć jeden z nich lekko będzie zabarwiony by producent mógł odmówić nam naprawy. Wtedy jedynym wyjściem będzie skorzystanie z usług serwisu GSM specjalizującego się w naprawach urządzeń po zalaniu.
Naprawa smartfonu po zalaniu polega na oczyszczeniu jego elementów elektronicznych oraz wymianie uszkodzonych podzespołów, które w wyniku korozji bądź zwarcia uległy zniszczeniu. W pierwszej kolejności telefon rozbierany jest na elementy pierwsze. Z płyty głównej demontowane są ochronne blachy zwane ekranami masy. Taka płyta trafia do specjalnego urządzenia wypełnionego odpowiednią ilością silnej chemii, mającej na celu rozpuścić osady powstałe w wyniku procesów korozyjnych i gnilnych. Chemia ta jest dodatkowo wspierana przez silne fale ultradźwiękowe, które wykorzystując zjawisko kawitacji rozbijają osady znajdujące się w trudnodostępnych miejscach płyty głównej, pod układami scalonymi montowanymi powierzchniowo czy gniazdami połączeniowymi.
Pozostałe elementy telefonu jak aparaty fotograficzne, głośniki, mikrofony, taśmy systemowe itp. są poddawane kontroli. Jeżeli znajdują się także na nich ogniska korozji możliwe do usunięcia za pomocą chemii, to elementy te są regenerowane. W innym wypadku są wymieniane na nowe.
Po usunięciu korozji i elementów, które uległy zniszczeniu, urządzenie jest składane i testowane pod kątem prawidłowej pracy oraz parametrów prądowo-napięciowych. Prawidłowo działające urządzenie jest wydawane Klientowi.
W Szczecinie na ulicy Wojska Polskiego 50 (wejście od strony Jagiellońskiej 84) znajduje się pierwszy w naszym regionie autoryzowany serwis przez MyAPPLE – APPLEMOBILE.pl. W APPLEMOBILE.PL zajmujemy się naprawą produktów marki APPLE – iPhone, iPad, iPod oraz Mac, jak również smartfonami innych znanych producentów – Samsunga, Sony, LG i innych. Serwis wyspecjalizował się w naprawach urządzeń po zalaniu oraz realizowaniu szybkich usług naprawczych, pozwalających już nawet w 20 minut od oddania urządzenia do naprawy, cieszyć się sprawnym smartfonem z usunięta usterką.
W serwisie APPLEMOBILE.PL naprawisz każdy zalany smartfon z gwarancją na wykonaną naprawę. Co ważne, jako jeden z nielicznych serwisów w regionie, APPLEMOBILE.PL nie pobiera żadnej opłaty za diagnozę urządzenia. W przypadku próby naprawy urządzenia po zalaniu, Klient płaci tylko za faktyczny efekt. Oznacza to, że w przypadku gdyby naprawa urządzenia była niemożliwa lub jej koszt zbyt wysoki, klient ma możliwość zrezygnowania z naprawy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Oddając nam urządzenie do naprawy po zalaniu, Klient w zasadzie nie czym nie ryzykuje. Zasady są uczciwe i przejrzyste. Więcej informacji znajdziesz na stronie http://APPLEMOBILE.PL w dziale SERWIS APPLE. Jeżeli masz dodatkowe pytania, zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 500 132 200 lub 889 277 288.
W APPLEMOBILE.PL na Wojska Polskiego 50 naprawa smartfonu po zalaniu kosztuje 120 złotych brutto. Jest to kwota, którą serwis pobiera tylko w przypadku, gdy wyczyszczenie urządzenia pozwoli na przywrócenie go do pełnego działania. Jeżeli próba naprawy się nie powiedzie, wtedy Klient nie płaci nic.
Jeżeli naprawa nie w pełni się powiedzie, gdyż doprowadzenie urządzenia do działania będzie wymagało dodatkowo wymiany na przykład głośnika czy mikrofonu, a Klient nie chce wydawać więcej niż początkowo zakładane 120 złotych, wtedy Klient ma możliwość zrezygnowania z naprawy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Na każdą naprawę serwis APPLEMOBILE.PL udziela gwarancji na wykonaną naprawę na okres 6 miesięcy od dnia odbioru urządzenia z naprawy.
W związku z dużym zainteresowaniem naszymi usługami nie tylko w Polsce, ale także za granicą, uruchomiliśmy internetowy serwis wysyłkowy. Na stronie http://applemobile.pl/zglos-naprawe-wysylkowa/ znajduje się formularz pozwalający zgłosić naprawę wysyłkową oraz zamówić kuriera, który odbierze uszkodzone urządzenie ze wskazanego adresu i dostarczy do serwisu APPLEMOBILE.PL.
Zasady działania serwisu wysyłkowego są dokładnie takie same, jak stacjonarnie – Klient płaci tylko w chwili powodzenia naprawy, ma prawo zrezygnować z naprawy gdy koszt się zwiększy, a przed jakąkolwiek naprawą otrzyma do akceptacji wycenę, bez której serwis nie podejmie żadnych działań.
W przypadku telefonów iPhone wymiana ekranu w serwisie APPLEMOBILE.PL jest realizowana od ręki, w czasie około 20 minut. Wystarczy przyjechać na Wojska Polskiego 50 w Szczecinie, a w dni robocze, w godzinach 9-17 wymienimy uszkodzony ekran bez zbędnej zwłoki i konieczności rozstawania się z telefonem na długi czas.
Termin naprawy ekranów w innych smartfonach jest uzależniony od aktualnego zaopatrzenia. Najczęściej odbywa się w podobnym lub niewiele dłuższym czasie, jak przy wymianie ekranów w iPhone. Na każda naprawę APPLEMOBILE.PL udziela półrocznej gwarancji.
W serwisie APPLEMOBILE.PL zajmujemy się kompleksowym serwisowaniem smartfonów i tabletów wielu marek. Jesteśmy także serwisem wyspecjalizowanym z naprawie urządzeń marki APPLE. Jako jedyni w regionie zostaliśmy zaproszeni do elitarnego programu zrzeszającego najlepsze serwisy pogwarancyjne MyAPPLE, otrzymując autoryzację serwisu MyAPPLE. Nasze budowane przez lata doświadczenie oraz fachowa wiedza wielokrotnie była wykorzystywana na łamach branżowych magazynów technologicznych jak PC Format, CHIP, Mobility, Twoja Komórka oraz internetowych portali i blogów – Wirtualna Polska, Onet, Telepolis, SpidersWeb czy Jaka-Komórka.pl.
Źródło: APPLEMOBILE.PL
Pierwszy autoryzowany serwis pogwarancyjny MyApple w Szczecinie - APPLEMOBILE.PL
Wojska Polskiego 50/U9
Wejscie od strony Jagiellońskiej 84
tel: 500 132 200
tel: 889 277 288